Fitness

Met meer dan 80 fitnesstoestellen hebben we ervoor gezorgd dat je naar hartelust kan werken aan een atletisch lichaam. Onze fitnessruimte is 450 vierkante meter groot dus gebrek aan plaats zal je zeker niet hebben. Bij Eurofit heerst er geen machosfeer: iedereen is welkom en binnen de kortste tijd is je vriendenkring uitgebreid.

Krachttraining & Spierversteviging

spieren verstevigen

Heel wat sportmensen implementeren krachttraining in hun trainingsschema om de maximale kracht te vergroten door middel van extra weerstand. Sterker worden en spiermassa opbouwen staan daarom ook centraal bij hun trainingsschema’s. Er zijn zeer veel effectieve manieren om deze doelstelling te behalen, daarom is het heel belangrijk om te kijken wat voor jouw lichaam goed werkt in combinatie met de persoonlijke doelstellingen.

Bij Eurofit passen wij de Optimale Prestatie Training toe op onze trainingsschema’s of beter gekend als het OPT-model. Dit systeem is ontwikkeld door NASM en is gebaseerd op de wetenschappelijke richtlijnen en principes uit de bewegingsleer. Elk fase binnen het OPT-model is zodanig opgebouwd dat het iedere sporter voorziet van een systematische opbouw waarmee progressie geboekt kan worden ten aanzien van elk persoonlijk doel.

POWER STRENGTH STABILIZATIONWij vinden een persoonlijke aanpak bij iedere sporter een must. Door middel van het OPT-model toe te passen gaan wij ook op een gestructureerde manier te werk om jouw persoonlijke doelstellingen samen te behalen met de nodige inspanning en concentratie.

Wens je een schema op maat of bijkomende uitleg aarzel dan niet om ons te contacteren.

Hieronder sommen we nog een aantal pluspunten van krachttraining op:

  • Toename van de vetvrije massa.
  • Extra stimulans voor vetverbranding.
  • Verhoging van het uithoudingsvermogen van je spieren.
  • Een sterk lichaam voorkomt ook klachten en blessures.
  • Snellere revalidatie.

Gewichtsverlies

vermagerenSport jij om (ook) gewicht te verliezen? Ga dan niet alleen voor cardio, maar richt je ook op krachttraining. Spieren verbruiken energie. Door meer spieren te kweken, verbrand je meer energie tijdens je work-out én in rust! Dus hoe meer spiermassa, hoe hoger je vetverbranding. Bovendien proportioneer je je lichaam, waardoor het mooi in vorm blijft terwijl je afvalt.

Sportspecifiek

sportspecifiek

Heb je specifieke wensen op trainingsvlak? Geen probleem, wij maken een schema op maat voor jou. Na een intakegesprek en de nodige testen zorgen wij ervoor dat jij je doel behaalt. Onze gebrevetteerde begeleiders nemen alles stap voor stap met je door zodat alles perfect wordt uitgevoerd en je zelfstandig kan komen trainen wanneer je wil.

KLAAR OM TERUG
IN VORM TE GERAKEN?

Onze gebrevetteerde begeleiders
helpen je graag op weg!

Contacteer ons